Flygplanschock med innovativ reflex- när säkerheten inte får glömmas bort.
Mark II Stoppkloss är designad för stora flygplan, t.ex. Boing 737 eller Airbuss A320. Produkten är tillverkad av mycket slitstark, lätt polyuretan. Materialet är motståndskraftigt mot extrema väderförhållanden, oljor, drivmedel, samt har en hög riv- och nötningsbeständighet. Tack vare materialegenskaperna kommer denna stoppkloss aldrig att ruttna, spricka eller splittras. Tester har visat att Mark II Stoppkloss tar mer hjulkraft än konventionella gummiklossar En reflex placeras på ett aluminiumrör vid sidan av den yttersta delen av klossen för att ytterligare visualisera stoppklossen om det skulle placeras bakom ett hjul. Tack vare klossens form är den lätt att placera på rätt plats. Materialet är 100% återvinningsbart.
Dragkraften har testats i syfte att främja och förbättra arbetsklimatet för rampförare. Enligt rampoperatörer kan GSE i vissa fall användas för att lossa klossar när en mänsklig kraft inte räcker. Resultaten av testet visade att Rosens innovativa arbete bär frukt och vi är mycket nöjda med resultatet. På grund av Rosens unika lutning av chock i kombination med de innovativa handtagen, behövs endast en kraft på 0,5kN. I jämförelse med vissa konkurrerande klossar där en dragkraft på 3,1 kN har behövts för att ta bort klossen. En omfattande kraft måste appliceras vertikalt eller genom att dra. Genom Rosens låga dragkraft främjas ett bättre arbetsklimat för rampförarna.
4,5kg
600x170x160mm
A319, A320, A321, A380, B717, B737, B747, F70, F100, Helicopter