Flygplanschock med innovativ reflex- när säkerheten inte får glömmas bort.
När man vill ha ännu bättre grepp på marken är Mark friction ett måste, samma lätta Flygplanskloss som tidigare, Mark II Stoppkloss är designad för stora flygplan, t.ex. Boing 737 eller Airbuss A320. Produkten är tillverkad av mycket slitstark, lätt polyuretan. Materialet är motståndskraftigt mot extrema väderförhållanden, oljor, drivmedel, samt har en hög riv- och nötningsbeständighet. Tack vare materialegenskaperna kommer denna stoppkloss aldrig att ruttna, spricka eller splittras. Tester har visat att Mark II Stoppkloss tar mer hjulkraft än konventionella gummiklossar En reflex placeras på ett aluminiumrör vid sidan av den yttersta delen av klossen för att ytterligare visualisera stoppklossen om det skulle placeras bakom ett hjul. Tack vare klossens form är den lätt att placera på rätt plats. Materialet är 100% återvinningsbart.
Bättre arbetsmiljö för rampförare
Dragkraften har testats i syfte att främja och förbättra arbetsklimatet för rampoperatörer. Enligt rampoperatörer kan GSE i vissa fall användas för att frigöra stoppklossar som fastnat under hjulen när den mänskliga kraften inte räcker till. På grund av Rosens unika lutning av kilen i kombination med de innovativa handtagen behövs endast en kraft på 0,5 kN. Jämfört med vissa konkurrenters stoppklossar där det krävs en enorm dragkraft på 3,1 kN för att ta bort klossar från hjulen. Detta innebär att en omfattande kraft måste appliceras vertikalt eller genom att dra. Resultaten av testet visar att Rosens innovativa arbete burit frukt och vi är mycket. Genom Rosens låga dragkraft främjas ett bättre arbetsklimat för rampoperatörerna.
2,2
300x170x160mm
A319, A320, A321, B717, B737, F70, F100, Helicopter